Saturday, September 12, 2009

menelanjangkan sebuah revolusi




Aku sudah tinggalkan dunia blog dan sengaja aku biarkan ia kecewa dan kesepian .

Rasa tak selamat.
Ada periskop-periskop fasis sedang mengintai-intai dari permukaan lautan.
Berselindung di sebalik kocakan ombak, Aku dah naik muak.

Tak ada kebebasan langsung.


Satu entri lama tentang rejimen yang tiba-tiba jadi entri hangat..

Dulu, memang tak pernah dipedulikan sesiapapun.


Sehinggalah kanak-kanak parlimen mencium blog tulisan bekas pejuang komunis dari selatan Siam tak lama dulu.

commy-phobia kembali menggegar.


Pemikir tengit !!




Dunia blog kembali dihantui.


" Delete semua link ke blog berbau leftish sekarang.

Awas gerak langkahmu whoa ohh!" kata seorang teman dalam nada KRU.


Sama macam aku, dia juga seorang peminat sejarah 'gelap'.

Sejarah gelap yang cuba dihapuskan dalam buku sejarah.


Kebanjiran pelawat datang menziarahi entri tentang regimen buat jiwa aku jadi kebah.

Disusuli komen-komen pelik dari user-user yang aneh pula.

Rasa paranoidku semakin parah.

2-3 ratus pengunjung sehari untuk satu entri ?


Aku delete post-post regimen tu.

Uh !! aku tak berminat mahu jadi blogger popular.

Mereka ni semua datang dari mana ??


Aku bukan blogger profesional.

Aku senang berada dalam skala duniaku yang kecil.

Menjawab 6-7 komen dari kawan-kawan yang aku kenal.


Aku jadi trauma.

Mungkin pancingan dari pihak musuh.


"Awas gerak langkah mu whoa ohh!!"

kali ini aku menyahut seruan dari teman seperjuangan ku.

Yep, juga dalam nada KRU.

:)



topic:

nampak di fikiran namun tak bisa disentuh dengan tangan.

lebih besar dari cekrawala namun boleh menjadi sesempit penjara

semua manusia mempunyainya dalam kondisi yg berbeza-beza.

namun kadang-kadang menyatu.

itulah imaginasi yang merungkai cawat manusia nomad sebelum berubah menjadi trousers dan jeans .....

sebelum imaginasi membawa mereka kembali memaki cawat yang dibuat dari 100% kain kapas yang mereka gelar BOXER.

b2evolution


0 comments:

Post a Comment